БУДЬ ПРИРОДІ ДРУГОМ !


1.  Спостереження за весняними квітами
Бузок
      Показати дітям суцвіття бузку. Як називається кущ? Якого кольору квіти? Чи пахнуть вони? Для чого люди висаджують бузок? У кого вдома є бузок? Бузок – лікарська рослина. Що з його допомогою лікують? Які комахи сідають на квіти? Чому?
Один бузок ось під вікном,
А другий біля ганку.
Один синенький, а отой
Біленкий, як сметанка.
Обидва ніжні, запашні.
Аж, дух вам забиває,
І кожна гілка. як букет,
Із листя виглядає.
К.Перелісна

Дослід
Мета. Показати, що буває вода чиста і брудна.
Матеріал.2 склянки з водою – чистою і брудною.
Хід досліду
Розглянути дві склянки з водою. Запитати: чим вони відрізняються? Кинути в обидві склянки предмети і показати, що в брудній воді предмет погано видно. Звернути увагу на те, що брудну воду пити не можна.
Висновок. Вода буває чиста, прозора, її можна пити, брудну воду пити не можна.
Дослід
Мета. Показати, що вода-це рідина.
Матеріал. Склянка води.
Хід досліду
„ Візьміть” воду в руку. Чи можна це зробити ? Чому ?

Висновок. Вода витікає, коли взяти її в руку. 
2.     Кульбабка
    Пояснити дітям, що весною оживають не тільки комашки, а й дерева та квіти. Жовтим килимом вкривається земля, коли зацвітають кульбабки. Які вони? (жовті, золоті). На що схожі кульбабки? Помлуватися квіточкою, провести пальчиком по її довгому стеблу, обвести навколо кругленької яскравої квіточки.
На леваду я пішла б,
Ціла купа там кульбаб:
Ніби сонечка малі
Посідали на землі.
Н.Забіла
Легенда про кульбабу
Колись жив у Карпатах хлопець Куль. Впадали за ним усі дівчата. Але на жодну з них він не звертав уваги. До безтями закохався він у багату дівчинку Дзвінку. Жила ця красуня в старенької баби на найвищому місці біля Косова. Люди не любили цю бабу тому, що вона не любила людей. Після смерті чоловіка жила сама-самісінька. Пішла вона до Косова на ярмарок і побачила там бідну дівчину, яку забрала до себе. Купила їй солодощі, відмила і назвала Дзвінкою. Так і жили удвох.
Росла Дзвінка, як зоря ясна, як смерічка струнка. Кожної неділі баба і Дзвінка вбиралися в найкращий одяг і спускалися з гір до Косова на ярмарок. Довго ходили, бо любила баба чути, як люди кажуть їм услід: „На всі гори дівчина!"
Отож на Косовському базарі і приглянулась Дзвінка хлопцеві, який продавав калинові сопілки. На другий день узяв Куль найліпшу калинову сопілку і пішов до Дзвінки. Став і грає. Так і пізнався Куль із Дзвінкою. Чула про все баба і заборонила дівчині зустрічатися з ним. Прийде і грає Куль, а голос з-за смереки: „Ой тихше, тихше грай, казала неня, аби тебе з голови викинути, а я не хочу, бо люблю тебе". Почула це баба. Схопила букову палицю і почала кидати в хлопця. Що не кине, то на тому місці золотоголові квіточки з'являються. Довго бігала баба по луках, галявинах, садах, дорогах. І всюди залишалися жовті квіточки. А Дзвінка гірко плакала і говорила: „Не руште, то мій Куль, бабо!"

З тих пір і назвали люди ці квіти кульбабою.
3. Спостереження за травичкою
      А тепер поглянемо усі на землю. Яка вона? Вкрита млодою зеленою травичкою. А яка травичка? Давайте помилуємось цим зеленим оксамитовим килимочком, доторкнемося до неї ручкою, погладимо і скажимо ось такі слова:
Травонько, травонько, зеленись,
Золотому сонечку поклонись,
Щоби зелено було надворі,
Щоб гулялось весело дітворі.
Дослід
Припущення: Волога земля  –  м’яка, а  суха   –  тверда .
ХІД  ДОСЛІДУ
Запропонувати  дітям  узяти  жменю  мокрої  та жменю сухої землі і стиснути руки  в  кулаки. Волога  земля  мяка,  зліплюється  в  грудку, з  неї  можна ви-тиснути воду.Суха земля тверда, при здавлюванні розсипається.
Дослід
Припущення: Пісок не розтирається.
ХІД  ДОСЛІДУ
Кожній  дитині  запропонувати  взяти   щіпку  піску,  покласти   на  долоні    і розперти. Чому  розтирається  пісок?
 З  чого  він  складається?
 Якого розміру окремі піщинки? Якого кольору?
Чи зкріплюються вони в грудку?Чому?
https://www.youtube.com/watch?v=Z00vkSzkkaY

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога