ДЕНЬ ТВОРЧОСТІ ТА ДИВА !


Шановні батьки і любі малята пропоную вашій увазі цікавітехніки малювання.
Діти з самого раннього віку намагаються відобразити свої враження про навколишній світ у своєму образотворчому творчос
Існує багато технік нетрадиційного малювання, їх незвичайність полягає в тому, що вони дозволяють дітям швидко досягти бажаного результату. Наприклад, якому дитині буде нецікаво малювати пальчиками, робити малюнок власної долонькою, ставити на папері плями і отримувати кумедний малюнок. Дитина любить швидко досягати результату в своїй роботі.
Кляксографія.
Вона полягає в тому, щоб навчити дітей робити плями (чорні і кольорові). Потім вже 3-річна дитина може дивитися на них і бачити образи, предмети або окремі деталі. "На що схожа твоя чи моя пляма?", "Кого або що вона тобі нагадує?" - ці питання дуже корисні, оскільки розвивають мислення і уяву. Після цього, не примушуючи дитину, а показуючи, рекомендуємо перейти до наступного етапу - обведення або дорисовка плям. В результаті може вийти цілий сюжет.
Малювання удвох на довгій смузі папери.
До речі кажучи, формат паперу корисно міняти (тобто давати не лише стандарт). В даному випадку довга смужка допоможе малювати удвох, не заважаючи один одному. Можна малювати ізольовані предмети або сюжети, тобто працювати поруч. І навіть у цьому випадку дитині тепліше від ліктя мами чи тата. А потім бажано перейти до колективного малювання. Дорослі і дитина домовляються хто, що буде малювати, щоб вийшов один сюжет.
Тичок жорсткої напівсухий пензлем.

Засоби виразності: фактурність забарвлення, колір. Матеріали: жорстка кисть, гуаш, папір будь-якого кольору і формату або вирізаний силует пухнастого чи колючого тварини. Спосіб отримання зображення: дитина опускає в гуаш кисть і вдаряє нею по папері, тримаючи вертикально. При роботі кисть у воду не опускається. Таким чином заповнюється весь аркуш, контур або шаблон. Виходить імітація фактурності пухнастою або колючого поверхні.
Малювання пальчиками.
Засоби виразності: пляма, крапка, коротка лінія, колір. Матеріали: мисочки з гуашшю, щільний папір будь-якого кольору, невеликі аркуші, серветки. Спосіб отримання зображення: дитина опускає в гуаш пальчик і завдає точки, плями на папір. На кожен пальчик набирається фарба різного кольору. Після роботи пальчики витираються серветкою, потім гуаш легко змивається.
Малювання долонькою.
Засоби виразності: пляма, колір, фантастичний силует. Матеріали: широкі блюдечка з гуашшю, кисть, щільний папір будь-якого кольору, аркуші великого формату, серветки. Спосіб отримання зображення: дитина опускає в гуаш долоньку (всю кисть) або забарвлює її за допомогою пензлика (з 5 років) і робить відбиток на папері. Малюють і правою і лівою руками, пофарбовані різними кольорами. Після роботи руки витираються серветкою, потім гуаш легко змивається.
Малювання з секретом у три пари рук.
Береться прямокутний аркуш паперу, 3 олівця. Розподіляються дорослі і дитина: хто буде малювати перший, хто другий, хто третій. Перший починає малювати, а потім закриває свій малюнок, загнувши листочок зверху і залишивши трохи, якусь частину, для продовження (шия, наприклад). Другий, не бачачи нічого, крім шиї, продовжує, природно, тулуб, залишивши видно тільки частину ніг. Третій закінчує. Потім відкривається весь листок - і майже завжди виходить смішно: від невідповідності пропорцій, колірних гам.
Скочування папери.
Засоби виразності: фактура, обсяг. Матеріали: серветки або двостороння кольорова папір, клей ПВА, налитий в блюдце, щільна папір або кольоровий картон для основи. Спосіб отримання зображення: дитина мне в руках папір, поки вона не стане м'якою. Потім скачує з неї кульку. Розміри його можуть бути різними: від маленького (ягідка) до великого (хмарка, ком для сніговика). Після цього паперовий грудочку опускається в клей і приклеюється на основу.
Відбиток зім'ятої папером.
Засоби виразності: пляма, фактура, колір. Матеріали: блюдце або пластикова коробочка, в яку вкладено штемпельна подушка з тонкого поролону, просочена гуашшю, щільний папір будь-якого кольору і розміру, зім'ята папір. Спосіб отримання зображення: дитина притискає зім'ятий папір до штемпельної подушці з фарбою і завдає відбиток на папір. Щоб отримати інший колір, змінюються і блюдце, і зім'ята папір.
Воскові крейди + акварель.
Засоби виразності: колір, лінія, пляма, фактура. Матеріали: воскові крейди, щільний білий папір, акварель, пензлі. Спосіб отримання зображення: дитина малює восковими крейдою на папері. Потім зафарбовує лист аквареллю в один або кілька кольорів. Малюнок крейдою залишається не замальованою.
Точковий малюнок.
Дітям подобається все нетрадиційне. Малювання крапками відноситься до незвичайних, в даному випадку, прийомам. Для реалізації можна взяти фломастер, олівець, поставити його перпендикулярно до білого аркушу паперу і почати малювати. Але ось краще всього виходять точкові малюнки фарбами. Ось як це робиться. Сірник, очищена від сірки, туго замотується невеликим шматочком вати і пірнає в густу фарбу. А далі принцип нанесення точок такий же. Головне, відразу ж зацікавити дитину.
Набризк.
Засоби виразності: точка, фактура. Матеріали: папір, гуаш, жорстка кисть, шматочок щільного картону або пластику (5x5 см). Спосіб отримання зображення: дитина набирає фарбу на кисть і вдаряє кистю про картон, який тримає над папером. Потім зафарбовує лист аквареллю в один або кілька кольорів. Фарба розбризкується на папір.
Відбитки листя.
Засоби виразності: фактура, колір. Матеріали: папір, гуаш, листя різних дерев (бажано опале), пензлі. Спосіб отримання зображення: дитина покриває листок дерева фарбами різних кольорів, потім прикладає його забарвленою стороною до паперу для отримання відбитка. Кожен раз береться новий листок. Черешки листя можна домалювати пензлем.
Проводячи цикл занять з використанням різноманітних технік для виявлення здібностей дітей за пройдену час, видно, що у дітей, є здібності до роботи фарбами з використанням нетрадиційних технік. У дітей зі слабко розвиненими художньо-творчими здібностями показники знаходяться трохи вище, ніж на початку навчального року, але за рахунок застосування нетрадиційних матеріалів покращився рівень захопленості темою і технікою і здатність до цветовосприятию.
Поролонові малюнки.
Чомусь ми всі схильні думати, що , якщо малюємо фарбами, то обов'язково і пензликом. Далеко не завжди, стверджують тризовцы. На допомогу може прийти поролон. Радимо зробити з нього різні різноманітні маленькі геометричні фігурки, а потім прикріпити їх тонким дротом до палички або олівця (не заточенному). Знаряддя праці вже готове. Тепер його можна вмочити в фарбу і методом штампів малювати червоні трикутники, жовті гуртки, зелені квадрати (весь поролон на відміну від вати добре миється). Спочатку діти хаотично будуть малювати геометричні фігури. А потім запропонуйте зробити з них найпростіші орнаменти - спочатку з одного виду фігур, потім двох, трьох.
 Малювання крейдою.
Дошкільнята люблять різноманітність. Ці можливості надають нам звичайні крейди, сангіна, вугілля. Гладкий асфальт, фарфор, керамічна плитка, камені - ось той фундамент, на яке добре лягає крейда і вугілля. Так, асфальт розташовує до ємного зображення сюжетів. Їх (якщо немає дощу) можна розвивати на наступний день. А потім за сюжетами складати розповіді. А на керамічних плитках (які деколи залишки зберігаються де-небудь в коморі) ми рекомендуємо зображати крейдою або вугіллям візерунки, маленькі предмети. Великі камені (типу волунов) просяться прикрасити їх під зображення голови тварини або під пеньок. Дивлячись, що або кого за формою камінь нагадує.
Метод ниткографі
ї.
Існує цей метод в основному для дівчаток. Але це не означає, що він не придатний для дітей іншої статі. А полягає він в наступному. Спочатку робиться з картону екран розміром 25х25 див. На картон наклеюється або оксамитова папір, або однотонний фланель. До екрану добре б підготувати симпатичні мішечок з набором вовняних або напіввовняних ниток різних кольорів. В основі цього методу лежить наступна особливість: до фланелі або оксамитової папері притягається ниточки, які мають певний відсоток вовни. Потрібно тільки прикріплювати їх легкими рухами вказівного пальця. З таких ниток можна готувати цікаві сюжети. Розвивається уява, почуття смаку. Особливо дівчатка вчаться вміло підбирати кольори. До світлої фланелі підходять одні кольори ниток, а до темної - зовсім інші. Так починається поступовий шлях до жіночого ремесла, дуже потрібного для них рукоділлю.

Кожна з цих технік - це маленька гра. Їх використання дозволяє дітям відчувати себе розкутіші, сміливіші, безпосередніше, розвиває уяву, дає повну свободу для самовираження.
Тож малюємо і творимо дива!

https://www.youtube.com/watch?v=vhr9TMoTMQI

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога